Ogłoszenie o systemie gospodarowania odpadami
Gmina Jejkowice przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na realizację od 1 stycznia 2023 roku zadania dotyczącego świadczenia przez firmę usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady.
Automatyczne włączenie do systemu
Na terenie Gminy Jejkowice wszystkie nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady są automatycznie objęte systemem gospodarowania odpadami, zorganizowanym przez Gminę Jejkowice.
Automatyczne włączenie do systemu zobowiązuje jednak nowych przedsiębiorców i firmy do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uwzględniającej aktualne stawki opłaty.
Jak wyłączyć się z systemu?
Jeżeli chcecie Państwo wyłączyć się z gminnego systemu odbierania odpadów i samodzielnie zdecydować o wyborze firmy odbierającej odpady komunalne, należy złożyć oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Jejkowice:
- w terminie do 31 sierpnia 2022 r. włącznie (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Jejkowice);
- składając oświadczenie, należy dołączyć kopię umowy zawartej z firmą odbierającą odpady;
- indywidualna umowa powinna zapewnić odbiór następujących frakcji odpadów komunalnych, tj. odpady zmieszane oraz popiół, tworzywa sztuczne i metal gromadzone w jednym worku, papier, szkło i bioodpady.
UWAGA! Oświadczenia nie można odwołać do końca trwania umowy zawartej przez Gminę Jejkowice na świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych.
Wzór oświadczenia do pobrania:
Oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Jejkowice
Jak dostarczyć dokumenty?
Dokumenty można dostarczyć:
- pocztą na adres: Urząd Gminy Jejkowice, ul. Główna 38A, 44-290 Jejkowice;
- osobiście w Urzędzie Gminy Jejkowice w sekretariacie;
- za pośrednictwem platformy ePUAP.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 32 43 02 005 wew.35.
Obowiązujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1297) - art. 6c ust. 3c
- Uchwała NR XXI/80/2012 Rady Gminy Jejkowice z dnia 24 września 2012 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
- Uchwała NR BR.0007.XXXII.205.2021 Rady Gminy Jejkowice z dnia 22 listopada 2021 r. w sprawie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Jejkowice.
Stawki opłat za pojemnik lub worek (odpady zbierane i odbierane w sposób selektywny)wynoszą w 2022 r.:
1) worek o pojemności 80 l – 16,60 zł;
2) worek o pojemności 120 l – 24,90 zł;
3) pojemnik o pojemności 110 l – 22,80 zł;
4) pojemnik o pojemności 120 l – 24,90 zł;
5) pojemnik o pojemności 240 l – 49,80 zł;
6) pojemnik o pojemności 1100 l – 228,60 zł;
7) pojemnik typu dzwon o pojemności 1,5 m3 – 311,70 zł.
- Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jejkowice (Uchwały Rady Gminy Nr: BR.0007.XIX.121.2020 z dnia 17 sierpnia 2020 r. i zmiany uchwały o numerach: BR.0007.XXIII.152.2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. oraz BR.0007.XXVI.171.2021 z dnia 26 kwietnia 2021r.
- Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.
Pliki do pobrania
Historia dokumentu
Wersja | Data | Zmodyfikowane przez |
---|---|---|
1 - bieżąca | 2 lipca 2022 10:38 | Artur Szweda |
Szczegółowe informacje o tym dokumencie
Autor dokumentu: Artur Szweda
Wprowadził: Artur Szweda, 2 lipca 2022 10:38
Zmodyfikował: Artur Szweda, 2 lipca 2022 10:38
Data wytworzenia: 2 lipca 2022 10:38